Jälkiruoat

Tuorejuustojäätelö

tuorejuustojaatelo Huippuyksinkertainen jäätelö, jonka valmistamiseen ei tarvita kuumentamista tai jäätelökonetta! Joukkoon voi laittaa soseutettuna marjoja tai muita mausteita. Kokeile vaikkapa aitoa vaniljaa, kanelia tai soseutettua omenaa. Katso resepti.

Jogurttikakku

Jogurttikakku Marjainen sokerikakku ei ole kesän paras herkku. Jogurtti- ja tuorejuustokakut sen sijaan ovat raikkaita, proteiinipitoisia ja lähes sokerittomia. Tämä herkku syntyy käden käänteessä, on edullinen, etkä tarvitse sen tekemiseen edes uunia. Viilentää ihanasti! Katso resepti.

Kolmen ainesosan suklaakakku

suklaajuustokakku Proteiineja sokerin sijasta! Kolmen ainesosan juustokakku sopii niihin tilanteisiin, kun makeannälkä yllättää. Se toimii välipalana, jälkiruokana ja kahvin kanssa. Se valmistuu käden käänteessä vahvasta suklaasta, tuorejuustosta ja kananmunista. Unohda siis pullat ja höttökakut, ja vie tuliaiseksi omille vanhuksillesi. Katso resepti.

Mansikkainen jogurttihyydyke

1280px-Strawberry_Ice_Cream_with_Strawberries_01 Sopii aamupalaksi, välipalaksi ja raikkaaksi jälkiruoaksi. Jogurtti tasapainottaa suoliston bakteerikantaa, siinä on melkoisesti proteiineja eli valkuaisaineita ja tuoreet tai pakastetut marjat antavat oman terveellisen lisänsä.   Katso resepti. 

Inkiväärisiirappi

gigner syrupJos olet makean kipeä, käytä inkiväärisiirappia  sokerin sijasta teehen, glögiin ja muihin kuumiin juomiin – esimerkiksi viskitotiin! Sokeria kuluu vähemmän ja saat terveellisen tujauksen inkivääriä vahvistamaan pöpöiltä, lieventämään nivelkipuja ja edistämään elintoimintoja. Katso resepti.

Rahkaherkku

rasberries Kehonrakentajienkin suosimasta rahkasta saa kelpo jälkiruoan helposti!  Katso resepti.

Mustikkakakku hapankorppupohjalla

Mustikkakakku Valion kesäresepti on erinomainen terveysherkku. Muuntelimme alkuperäistä reseptiä hieman vähentämällä sokeria ja lisäämällä proteiinia. Katso resepti.