Kuntoilu

Kuntoilu on hyvinvointisi tukipilari!

Kun teet kuntoilusta harrastuksen se muuttuu ikävästä pakosta mukavaksi ajanvietteeksi. Tasapaino ja tukivartalon lihasvoima ovat tärkeimpiä eväitä vanhenemiseen matkatessa.

Kuntosalifriikit ja juoksijat ovat harrastuksensa löytäneet. Meitä kaikkia nuo lajit eivät suinkaan miellytä. HAkemalla useimmat löytävät omansa.

Sauvakävely on lähes ilmaista, tarvitaan vain hyvät kengät ja mukavat sauvat. Harrastukseksi se muuttuu kun löytää mukaan hyvää juttuseuraa, jonka kanssa pari lähes tunnin lenkkiä sujuu leikiten. – Lenkin päälle vielä kahvilaan nauttimaan ansaittu makupala. Jotkut ovat kehittäneet sauvakävelystä retkeilymuodon. Eväsreppuselkään ja kaupunkia tutkimaan tai uudelle ulkoilureitillä. Yleisillä kulkuneuvoilla taajama-alueella on helppo vaihtaa maisemia. Kamerankin voi ottaa mukaan. – Hyvä venyttely lenkin jälkeen ja olo on upea!

Äijäjumppa/seniorijumppa Ohjattua liikuntaa aikaisemmin harrastamattomille äijä- ja seniorijumpat antavat hyvä mahdollisuuden harjoitteluun ja samalla saattaa löytyä uusia ystävyyssuhteita.

Vesijuoksua voi harrastaa lähes kaikissa uimahalleissa. Niistä on juoksuvöitä ja jopa ohjausta. Vedessä lillutteli ei hyödytä, oikea tekniikka on syytä opetella. Juostessakin voi olla juttutoveri mukana. Tai sitten parituntisen voi pyhittää omalle hyvinvoinnille: 45 minuuttia juoksua, saunominen ja rentoutuminen.

Ratsastaminen on uskomattoman hyvää lihaskuntoilua ja hieno ulkoilumuoto. Nuoruuden harrastuksen voi herättää henkiin uudelleen. Seniorina voi aloittaa lajin täysin maallikkonakin. – Ei tarvitse tähdätä esteratsastajaksi…

Keräämme tälle sivulle vinkkejä erilaisista kuntoilulajeista sekä -tapahtumista.