Pääruoat

Juuresrösti

juureletut_k-ruoka Tämä herkku valmistuu alle puolessa tunnissa. Se on lisäksi edullinen ja sisältää paljon kuituja, vitamiineja ja hivenaineita. Graavilohi ja smetana, kinkku ja kananmuna tai tuoremakkarat sopivat lisäkkeiksi. Katso resepti.

Herkkulihapullat tomaattikastikkeessa

lihapullat Tästä eivät lihapullat parane! Italialaisittain, terveellisessä tomaattikastikkeessa, joukossa juustoa. Myös hauraille vanhuksille, jotka tarvitsevat erityisen ravintorikasta ruokaa. Katso resepti.

Punajuuripiirakka vuohenjuustotahnalla

punajuuripiirakka2 Punajuurta voi syödä muutenkin kuin etikkasäilöttynä. Ota se viikoittaiseen valikoimaan. Tämä herkkupiiras sulaa suussa! Lisukkeena oleva vuohenjuustotahna on helppo valmistaa. Ateria syntyykin käden käänteessä, kokeile vaikka! Katso resepti.

Ranskalainen piirakka – Quiche Lorraine muunneltuna

ranskalainen_piirakka_pieni Unohdettu superruoka! Vanha illanistujaisruoka on kokonaisvaltainen herkku, jolla saa houkuteltua perunamuusin ja makkarakastikkeen syöjänkin terveellisemmille tavoille. Katso koko resepti.

Perinteinen makaronilaatikko uudenaikaisesti

makaronilaatikko_pikkukuvaMaukkaampi, terveellisempi, proteiinipitoinen. Helppo tehdä isompi erä ja pakastaa annospaloina. Katso resepti.

Kolmen juuston vuoka

vihannespannuUudenlainen pyttipannu. Juureksia, vihanneksia, kanaa tai jauhelihaa tai muuta jääkaapista löytyvää, sipulia,  juustoa, kermaa. Valion kolmella juustolla maustettu kermakastikepakkaus on jääkaapin vakiosisältöä. Katso resepti.

Jogurttinen lihapata

TaratorBgInkivääri, kurkuma, valkosipuli, chili, kaneli – kaikkia sanotaan terveysraaka-aineiksi. Tästä padasta niitä löytyy.  Turkkilainen jogurtti pehmentää mukavasti ruoan olemusta.  Voit valmistaa ison padallisen ilman jogurttia, pakastaa pienempinä  annoksina  ja lisätä jogurtin ateriakohtaisesti. Katso resepti.

Papupata

beansPavut ovat ravitsevia, niissä on runsaasti proteiinia ja purkkipavuistakin saa nopeasti herkullisen aterian. Katso resepti.

Hapankaalisalaatti

papaya Hapankaalia vaikka kerran viikossa. Se muuntuu monenlaisiksi ruoiksi. Appelsiinin terästämä makeahko, lämmin salaatti sopii alkuruoaksi tai pääruoaksi. Katso resepti.

Hapankaalimakkarapata

sausage Klassinen saksalainen  hapankaali tarjoillaan lämpimänä bratwurstin kera. Suomestakin saa nykyään herkullisia raakamakkaroita, joissa lihaa on yli 80 prosenttia.Katso resepti.

Nyhtökana

DSC_0086Suositun nyhtöpossun pikkuserkku, suussa sulava ylikypsä kanankoipipata. Voi pakastaa! – Saman tien kannattaa tehdä vaikka kaksinkertainen annos, Sopii tarjoiltavaksi riisin kanssa, bataatin kera, lämpimän voileivän päällysteenä, kaalisalaatin lisukkeena, tacon sisällä – Katso resepti.

Japanilaiset kaaliletut

KaalilettuJapanilaistyyliset “letut” yhdistävät munan terveellisyyden, kaalin vitamiinit ja kuidut ja majoneesi- tai jogurttilisäke täydentävät! Katso resepti.

Juustokuorrutetut punajuuret

Juustokuorrutetut punajuuret sopivat kaveriksi lihalle tai makkaralle. Valmistaminen on yksinkertaista, ja punajuuren omintakeinen maku sopii yhteen suolaisen juuston kanssa. Katso resepti.

Vihreä gazpachokeitto

Vihreä keitto lasissaRaikas, kylmä gazpachokeitto on virkistävä ruoka, joka sopii moneen. Erityisen helppo valmistaa, sillä kaikki ainekset sekoitetaan tehosekoittimessa. Katso resepti.