Ravinto

Lisäravinteet

Hyvä ruoka on kaiken perusta, mutta joitain ravinteita on vaikea saada ruoasta riittävästi.   Tehomaatalous ja eläinten tehokasvatus ovat muuttaneet saatujen ravintoeineiden määriä.  Samoin maaperä, jossa vihannekset kasvatetaan saattaa olla köyhä joistain mineraaleista.  Pitkät varastointiajat ja varastoissa kypsentäminen puolestaan vaikuttavat hedelmien ja vihannesten terveyspitoisuuksiin.   –   Seniorinfo.fi  on valinnut joukon suositeltavia lisäravinteita, joista voi valita itselleen sopivat vaihtoehdot. Lue lisää.

Muuttuneet tarpeet

Muuttuneet tarpeetIän lisääntymisen vaatimukset ravinnolle
Kun keho vanhenee ja solujen lisääntyminen vähenee, ravintovaatimukset muuttuvat. Uudet tutkimukset ovat valaisseet monia myyttejä: Miksi Kaukaasiassa paljon jogurttia ja melkoisesti kanamunia syövät väestöt ovat erittäin pitkäikäisiä? Miksi kreetalaiset säilyvät terveinä? Miksi toisilla ihmisillä esiintyy jatkuvasti virtsatieinfektioita? – Teorioita on lukuisia, SeniorInfo esittää niistä kultaisen keskitien, mutta löydät myös lukuisia linkkejä eri tutkimukseen ja ruokailuteorioihin.   Lue lisää

Riskiruoat

riskiruoat Joidenkin ruoka-aineiden liiallista nauttimista on syytä välttää terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitämiseksi.Erityisesti jos kärsii tietyistä sairauksista.

Nyrkkisääntönä on, että valkoiset jauhot, ryynit, makaronit ja riisit pois.  Samoin sokeri.   Lue lisää

Terveysruoat

terveysruoat Kun valitset päivittäiseen ruoanvalmistukseen säännöllisesti  “viiden tähden ruoka-aineita”,  kuntosi kohenee ja ruoka-aineilla on jopa parantavia ja sairauksia ehkäiseviä ominaisuuksia.Etsi sinua miellyttäviä ruokalajeja, joista varmasti saat hyödyllistä ravintoa ja jätä valikoimastasi pois höttöruokia. Lue lisää.