Vihreät pirtelöt

11smoothieTerveyspirtelö (eng. smoothie) maistuu kaikille: laihduttajille, kipparikalleille, ruokahaluttomille vanhuksille, lisäravinteita kaipaaville, aamiaiseksi, välipalaksi…
Viherpirtelö on uusi suosikki. Siinä voi käyttää lähes mitä tahansa vihreää ja lisätä joukkoon esimerkiksi inkivääriä. Siitä saa supertujauksen hivenaineita, vitamiineja, flavonoideja, antioksidantteja, rautaa, kalsiumia… riippuen mitä vihreitä ainesosia käytät. – Ronkeleinkaan seniormies ei voi väittää viherpirtelö lehmän ruoaksi.

6 hyvää syytä juoda viherpirtelöitä:

GREEN1. Yksi pirtelö voi sisältää päivittäin nautittaviksi suositeltujen viiden vihannes- ja hedelmäannoksen sisältämät ravintoaineet. – Erityisesti einesruokiin turvautujat ja hoivakodeissa asuvat ns. kotiruokaa saavat, elävät suoranaisessa puutteessa.

Samoin hyvin pieniruokaiset tarvitsevat tehopirtelöitä.

2. Vihreät pirtelöt ovat loistavia ravinteiden lähteitä. Niissä on runsaasti antioksidantteja ja entsyymejä. (Entsyymit nopeuttavat kehon kemiallisia reaktioita. Niiden puute estää kehoa hyödyntämästä ravintoaineita.) Ne sisältävät mm. kalsiumia, kaliumia, rautaa, sinkkiä. A-, B-, C –vitamiineja sekä proteiinia.

3. Suhteellisen edullisia valmistaa. Vihreitä vihanneksia ja yrttejä sekä hedelmiä voi vaihdella kauden mukaan: parsaa, pinaattia, kaaleja…

4. Parantavat vastustuskykyä. Paljon antioksidantteja ja entsyymejä tukemassa elintoimintoja.

5. Oman painon hallinta tehostuu. Viherpirtelöt tehostavat ruoansulatusta ja ovat täyttäviä. Roskaruoan himo vähenee.

6. Kolesteroliarvot laskevat. Vihreissä pirtelöissä on kolesteroli- ja sokeriarvoja alentavia kuituja, jotka myös pitävät nälkäisyyden tunteen loitolla.
greentextbox

Jos haluat vielä enemmän syitä lue:

27 syytä juoda kaikenlaisia terveyspirtelöitä. Klik!

Mukana myös terveysmehuohjeita tuoremehustimen omistajille!