Harkitut, rauhalliset sormiliikkeet rentouttavat, lähettävät erilaisia viestejä hermoratoja pitkin ja vaikuttavat aivotoimintaankin, Health and Wellnes –sivusto kertoo. Ota tavaksi!

Monissa joogaharjoituksissa ja muissa itämaisissa taistelu- ja mietiskelyharjoituksissa käsien asennot ovat tärkeitä. Intiassa on kehitetty yksinkertainen käsijooga, jonka asentojen kerrotaan vaikuttavan muun muassa ruoansulatukseen, lihaskuntoon ja hapenottokykyyn.  AINAKIN ovat rentouttavia.

Yhdeksästä erilaisesta sormiasennosta voi valita mieleisensä, ja tehdä niistä sujuvan ja jatkuvan hitaan liikesarjan – molemmilla käsillä samanaikaisesti tai yksi käsi kerrallaan. Alla muutama esimerkki, lisää kuvia täällä.

SURYA MUDRA: Edistää painonpudotusta ja ruoansulatusta. Voi olla myös avuksi näköongelmiin, edistää verenkiertoa ja vähentää vapinaa.
SURYA MUDRA: Edistää painonpudotusta ja ruoansulatusta. Voi olla myös avuksi näköongelmiin, edistää verenkiertoa ja vähentää vapinaa.
AAKASH MUDRA: Lievittää stressiä ja jännitystä. Auttaa myös vartaloon kertyneiden myrkkyjen poistumiseen.
AAKASH MUDRA: Lievittää stressiä ja jännitystä. Auttaa myös vartaloon kertyneiden myrkkyjen poistumiseen.
VAAYU MUDRA: Rauhoittaa kehoa ja parantaa hapenottokykyä. Leivittää aggressioita ja yliaktiivisuutta.
VAAYU MUDRA: Rauhoittaa kehoa ja parantaa hapenottokykyä. Leivittää aggressioita ja yliaktiivisuutta.
GYAN MUDRA: Stimuloi luovuutta ja innostumista sekä parantaa muistia.
GYAN MUDRA: Stimuloi luovuutta ja innostumista sekä parantaa muistia.